Portofino.

Na itt is vagyok, és rá is térnék Portofinóra..

De előtte még ahogy ígértem, egy nagyon édes dolgot hoztam nektek!

Delfines videót!
 és hadd szóljak pár szót egyúttal róluk.

mint ahogy a videón látjátok koszos a víz..a gondozó egyből így kezdte..meg ne ijedjünk, szabadtéri a medence és felszaporodtak benne az algák. ami  tulajdonképpen nem is baj..

a másik, mint ahogy azt még az előző posztomban láthattátok párosával úszkálnak..igen, az egyik medencében voltak kis delfinek is, melyek a szüleikkel úszkáltak szigorúan kettesével. azt mondták ilyenkor alszanak. + tanítják a kisdelfineket, hogy aludjanak miközben párosával úsznak..miért van ez..?

mivel a delfineknek időnként felkell menni vízért+az úszkálást sem hagyhatják abba, még alvás közben is az agyuk fele aktívan működik, így fél szem-nyitva úsznak...és ezért vannak kettesével..több szem többet lát. *reméljük korrekt a magyarázatom és a memóriám*

 

 

és most térjünk át Portofinóra..június 14..nemma volt, de próbálok olyan pontos képet festeni, amilyen csak tőlem telik! :)

Portofinó maga egy nagyon édes hely. kicsit megvan benne az a nizzás-monacós felvágás, ugyanakkor a cinqueterrés olaszos báj is. viszont tény, hogy nem egy rimini..

kezdjük az elején.
Az utolsó reggeli kicsekkolás az előző esti buli után kicsit nehezen és hosszadalmasan zajlott le, majd mikorra már elindultunk kicsit az eső is eleredt..nemvolt ez máshogy mire megérkeztünk portofinóba sem.

Habár elő volt készítve minden a fürdőzéshez, bikini-törölköző stb., nem tudom pontosan miért, hogy félreértés, hogy az eső is közrejátszott, vagy hogy a busz végébe már nem jutottak el rendesen az infók, mindezeket végül a buszban hagytam..mivel valami olyasmit mondtak, hogy most elmegyünk egy helyre, utána busszal vissza és utána lehet majd fürdeni. namondom, akkor minek cipekedjek..és pont a rossz embereket kérdeztem kell-e most hozni a bikinit, ...merta brit lányok is a buszban felejtették...mindegy..

végül tényleg busszal indultunk el..olyan "kapaszkodni sem kell mert megtart a tömeg"-tömött busszal. és ha azt hittem, hogy szép az amit eddig láttam..akkor azt kell mondjam, tévedtem...itt igazán gyönyörű volt!!

+elállt az eső is kisütött a nap..és hopp.. a napszemüvegem is a buszban maradt..

mindenesetre elindultunk.a csoporttal körbejárkálni, nem volt sok időnk, hiszen el akartuk érni a korábbi visszafele buszt, hogy legyen idő enni meg fürdeni.

a szokásos templom&kilátás kombó után ( ami meglátjátok majd nem is  olyan szokásos látvány)  kicsit le is maradtunk a csoporttól ezúttal 4en, a 2 spanyol barátom és a francia srác Matti. és saját útvonalunkon akartuk beérni a csapatot..így keveredtünk egy...temetőbe...mindenesetre egész szép és érdekes temetőbe, ami az érdekes volt benne, hogy itt mindenegyes helyhez bevolt vezetve az áram és nem a kanócos gyertyával vacakol az ember amit elfúj a szél egy perc alatt, hanem minden helyhez tartozik egy elektromos gyertya...persze így utólag elmesélve egész hátborzongató élménynek hangzik..ezaz egész.

végül aztán szépen lemaradva követtük a többieket végig a hegyoldalon az erdős sétányon a végső kilátóponthoz...ami egyébként nem is volt akkora nagy szám..így hamar vissza is mentünk és a városka egy másik vége felé folytattuk a túránkat..a maradék nagyjából fél órában.

végül a mégtömöttebb busszal visszafelé.elindultunk kajátkeresni...útközben st. erasmo templom, +mindenfelé bejártunk mire találtunk egy pizzériát..ahol várni kellett...sokat..legalábbis végtelennek tűnt az idő. nem azért mert éhes voltam..hanem mert nagyon kimerült így a 3.4.napja 3 óra alvással..így várakozásközben ahogy ott ücsörögtünk szépen elis aludtam.

végül az elkészült pizzával együtt kiértünk a tengerpartra, a fürdőrészre.szépen letáboroztunk..és amíg a többiek ettek..én megint elaludtam...ez az elalvás viszont..akármilyen rövid is volt.kb 15-20perc..végzetesnek bizonyult.
Gyönyörűszép napszúrást kaptam...persze ez csak estére jött elő..meg a következő pár napban..

namindegy. mert amikor felkeltem..a többiek már erősen orientálódtak a víz felé..nekem viszont nem volt fürdőruhám :(

persze mindent meg lehet oldani.. és a spanyol barátaim hosszas unszolása hatására a saját melltartómban és alberto úszónadrágjában vetettem be magamat énis a habokba. 
*alba egyébként azt mondja spanyolországban felső nélkül mennek szóval teljesen rendben van így az öltözékem..

szóval fürdőzés, majd irány hazafelé.
Estére jött ki a napszúrásom..habár egésznap semmit nem ettem, alig bírtam magambaerőltetni a lakótársam szokásosan finom főztjét. és rettenetes fejfájás kábaság stb miközben vacogtam és nagyon forróvoltam..úgyhogy nem volt egyszerű éjszakám..de túléltem..

Ennyi lenne portofino és ez a kirándulás!

 

dscn8336.jpg

dscn8337.jpg

dscn8342.jpg

 

a buszozás után ide érkeztünk meg..

dscn8343.jpg

dscn8347.jpg

dscn8350.jpg

dscn8352.jpg

dscn8355.jpg

dscn8361.jpg

dscn8367.jpg

dscn8356.jpg

dscn8369.jpg

dscn8363.jpg

dscn8370.jpg

dscn8359.jpg

dscn8364.jpg

dscn8390.jpg

dscn8391.jpg

dscn8375.jpg

dscn8374.jpg

 

remélem emlékeztek még monacoból a sárga szurikátákra...

dscn8377.jpg

dscn8378.jpg

dscn8379.jpg

dscn8387.jpg

dscn8392.jpg

dscn8403.jpg

12334.jpg

dscn8406.jpg

dscn8408.jpg

 

és ismét a kiindulási helyszínünkön

dscn8410.jpg

dscn8418.jpg

dscn8419.jpg

dscn8411.jpg

dscn8412.jpg

dscn8414.jpg

dscn8423.jpg

dscn8436.jpg



a továbbiakban ismét firenzével térek vissza és sanmarinoval

 

végül pedig..remélem meg fogja nyitni..az instagramomra töltöttem fel még annak idején egy videót..amit máshogy nem tudok nektek megmutatni, pedig szerintem érdemes látni..kattintsatok ;)

Chebella.*

@i.m.a.c.a.t által közzétett videó,