Milánó.

És most MILÁNÓ!

Még sosem voltam Milánóban..
Reggel 8:15kor volt a találkozó a buszpályaudvaron az út odafele kb 3óra.
Odafele még abuszon egy argentín lánnyal barátkoztam össze, aki mint megtudtam olasz suliba járt Buenos Airesben és ezért is jött Bolognába hogy folytassa az olaszt. szociológiát és politikai akármit tanul. alapképzésen. utolsó éves, mint én..csakhogy náluk az alapképzés 6 éves..
Útközben egyszer álltunk meg..reggelizni.hát én a csokis croissant úgyszeretem! erre jöttem rá..+összebarátkoztam egy brazil lánnyal, ő nemzetközi kapcsolatok akármit tanul..

Milánó.esik az eső..mint ahogyan az az időjárás jelentés alapján várható volt. Én azért reménykedtem hogy jóidő lesz, így napszemüveget vittem, esernyőt viszont nem..mindegy vettem egyet, mert ide már  akapucni nem volt elég.

Megnéztük először is híres milánói Scalát. Hát..bekell valljam...kívülről (csak kívülről néztük meg) nem egy nagy dobás szerintem...a pesti Opera sokkal szebb.
De döntsétek el ti!


dscn4580.jpg

 

Ezután a milánói Borsa következett..

dscn4590.jpg

 

majd végül a híres milánói dóm!!
Tényleg nagyobb szép, bárbekell valljam, kicsit nagyobbra számítottam...de bementünk és belülről viszont elé nagynak tűnik.
A jegyünkkel fel is lehetett menni a tetejére. kb 9millió57ezer lépcsőn..de elég szép föntről, mondjuk lefelé picit ijesztő volt..

dscn4596.jpg

dscn4598.jpg

dscn4601.jpg

dscn4605.jpg

dscn4617.jpg

dscn46061.jpg

dscn4620.jpg

20150221_134634.jpg
Dómozás után kb 20 percünk maradt enni valamit...ott a dómtéren..jóra ne számítsatok. egy kicsi szendvics 5euró..tól indul felfelé.

EZUTÁN:

a Galleria Vittorio emanuelle II. másnéven Milánó szalonja a díszesebbnél díszesebb és márkásabbnál márkásabb üzeletekkel...

dscn4632.jpg

dscn4635.jpg

és végül egy Versace kirakat.:D

dscn4643.jpg

Végül következett a vár (közben még megnéztünk 2 templomot)..ekkor viszont már nagyon esett, úgyhogy nem sikerült sok fényképet csinálnom..de még úgyis visszatérek..


dscn4664.jpg
Itt már valami készül...igenigen, az expo: sok helyen hirdetik már a városban..ugyanakkor sokhelyen látni NO EXPO graffiti feliratokat is..

dscn4668.jpg

 

Végül: még lőttem pár képet..amit az elmaradhatatlan templom és egyéb kategóriába sorolnék:

dscn4648.jpg

dscn4659.jpg

dscn4653.jpg

dscn4647.jpg

dscn4594.jpg

dscn4592.jpg

 

Milánóban egyébként éppen karnevál volt.Igaz szerintem a nagy bulit már lekéstük, de így is rengeteg hercegnő szaladgált fel-alá a városban.+bohócfesztivál volt.épp-

dscn4599.jpg
Láttunk egy nagyon ijesztő dolgot is..ami a családon belüli illetve nők elleni erőszakra hívja fel a figylemet Milánóban...hát szerintem elég hatásosra sikerült ez a fal.

dscn4652.jpg

Egyszámomra értelmezhetetlen dolgot is láttam..szerintetek kinél van a hiba?

dscn4645.jpg

 

továbbá..hamár ittartunk tudtátok, hogy van Milánóban Magyarország sugárút.?..igaz egy kívül eső részben..devan.

0.jpg

Milánóról egyelőre ennyi..még úgyis visszatérek! :)