Patti&Viki: Bologna

Szóval lassan egy éve van, (febr 7) hogy belevágtam életem eddig legnagyobb kalandjába..szóval úgy döntöttem, nem halogatom tovább, befejezem amit elkezdtem és a még tarsolyomban maradt 2-3 sztorit leírom nektek.

Szóval miután visszatértünk Szardíniáról egy nap pihi következett, ami alatt nagyjából bejártuk a várost...de még előtte elmentünk a Scuderiába, ahol szent meggyőződésem szerint (amit azóta is tartok) a legjobb csokismuffin kapható. 
Amúgy  nagyjából ekkor fedeztem fel, hogy van unibos diákkedvezmény, de nem volt nálam a diákom..mindegy.
A csokismuffinhoz erdeigyümölcsös turmix, vagy kinek éppen mi

1_277.jpg

1_205.jpg

1_280.jpg

 

Szokásos héttemplom

1_208.jpg

1_209.jpg

1_210.jpg

1_215.jpg

 

és piazza Maggiore

1_226.jpg

1_228.jpg

1_230.jpg

1_236.jpg

 

és itt van ez a kép ismét, amiről lehet már ejtettem pár szót. demost ismét elmesélem..ismétlés a tudás anyja elvégre.
Szóval a felirat teljes egészében ez panis vita, canabis protectio, vinum laetitia, ami nagyjából annyit tesz, mint a kenyér élet, a cannabis védelem, a bor boldogság. Mindennek persze semmi köze a manapság egyébként Bolognában igen elterjedt tevékenységhez, mindinkább ahhoz, hogy a régi időkben a cannabis  mint növény nagyban hozzájárult Bologna gazdagságához; Emilia-Romagna a cannabis termelés központja volt. A növényt sokféleképpen felhasználták, többekközt textil és kötélkészítéshez is.

1_240.jpg

 

1_256.jpg

 

San Pietro katedrális egy másik szögből, de erről még úgyis lesz majd szó :)
1_259.jpg

1_260.jpg

 

végül Pattiék utolsó előtti napján, július 12-én vasárnap felkerekedtünk Padovába ( ez a város még szintén rajta volta  listámon)

Folytköv. ;)