csütörtöki vacsi.

Sziasztok ismét!!

Jelentem, elkészítettem életem első hortobágyi húsos palacsintáját...és ami a jó hír, hogy még mindenki él..beleértve hogy a konyhának sem esett bántódása.
Nos ennek a rövid története:
1.életemben még egy palacsintát nem sütöttem ki egyedül...
*ez nem azt jelenti hogy nem vagyok jártas a konyhában, mert szeretek főzni
**mindig csak úgy..éppen arrafelé lézengtem amikor palacsintasütögetésre került a sor..csakúgy éppen átfordítani..
2.nemhogy egy paprikáscsirkét csináltam volna..ami itt egy kis problémába ütközött, de ne szaladjunk ennyire előre.


Minden úgy kezdődik, hogy nincsen tejföl. én nem tudom elképzelni, hogy hogyan lehet tejföl nélkül élni, és egy ilyen jó terméket miért nem forgalmaznak olaszországban...demindegy.. a lényeg, hogy a lakótársammal együtt mentünk el bevásárolni előtte..nagynehezen sikerült szereznünk egy úgynevezett "görög krém" féle valamit.. ami kinézetre80%ban, ízre 50%ban hasonlít a tejfölre, ..inkább valami joghurt félének mondanám...de ám legyen..mert hogy paprikáscsirke tejfölnélkül...olyan mint a macska mosolygás nélkül ( " alíz csodaországban"..)
nade..hamár tejföl úgysincs..igazából...jólsz a pulyka is..nem kell feltétlenül ide csirke..meg a paprika sem olyan igazi pirospaprika...hanem inkább olyan. gyenge olaszcopynak mondanám: rozsdabarna...
lényeg a lényeg..elkészítettem a paprikáscsirkét tejföl, igazi paprika és csirke nélkül..pulykából.

a palacsintáim úgyahogy. a kaja összeállt...azt hiszem ízlett a többieknek..a srácok kétszer is repetáztak.jó tömény kaja lett..
és a konyhánkban található összes fazék (kb 20 darab) legalább felét elhasználtam..

* az erőspista nagyon fogy.*

dscn4797.jpg


csináltam muffint is...de az nem lett egy nagydobás kinézetre..úgyhogy arról nem töltök képet :D de ízre finom lett.

az esti program..(mivel esik) filmnézés.olaszul. közösen a nappaliban a kivetítőről: Edward mani di forbici ("ollókezű Edward")

 

Csütörtök nagynap!!
egésznapos főzőscskézés a konyhában.készülődés az esti nagy vacsira.*csináltam egy képet..de nem sok látszik..úgyhogy nem töltöm fel..

ellenben feltöltök egy képet  amúltkori házi ravioliról11039549_937469082939258_1416513788_n.jpg

demost térjünk vissza  a csütörtökhöz.

nos a fogások & köretek:

polipos saláta zellerrel
baconbecsavart garnéla
naranccsal dinsztelt vöröshagyma
paradicsomos tengericsiga? (nemtudom apontos megnevezést..fogpálcikával kellett enni)
paradicsomos feketekagyló
töltött feketekagyló(héj)
szezámmagos tonhal
polpetta (fasírtféleség)
pohárkában tálalt "padlizsánkrém házipestóval, és grillezett cukros koktélparadicsommal
házipesto (parmezán, olaj, fokhagyma, fenyőmag, bazsalikom összemixelve)
padlizsános garnélás aszaltparadicsomos lasagne

remélem nem hagytam ki semmit

a legfurább elkészítési módja a polipnak volt..*csak erős idegzetűeknek*
két kb kézilabda méretű polip ücsörög a mosogatónkban..öblítésre várnak..majd bekerülnek egy ikeás párnahuzatba...és akkor jön a légkalapács méretű kloffoló....ezután ismét öblítés..
oké..igazából nem fura..de nekem elég dermesztő volt végignézni..

a vacsi jó hangulatban telt.. kb 16an jöttünk össze. a vége természetesen megint az lett hogy a szomszédok átjöttek veszekedni..

ezután átmentünk a millenium nevű helyre, ami tőlünk kb 5 perc gyalog.

konzekvencia, hogy a mai napom fele kb alvással telt, majd a tegnapi romokat segítettem eltakarítani.
estefele összeültünk a csoportommal ( 2 spanyol) hogy elkészítsük a prezentációt..

mindeközben.. a barátaim váratlanul felvetették, hogy szombaton elmehetnénk Ferrarába..úgyhogy holnap Ferrara. vasárnap Firenze!! :))


puszi :)