egyéb.

ismét én!

Már régebbbóta tervezek egy "egyéb" bejegyzést írni...a további megfigyeléseimről.

1,először is a suli..

- még a negyedik sulis héten is nehézségekbe ütközik egyáltalán bejutni az épületbe...ugyanis (valószínűleg itt nincs olyan szabály hogy a bejárat 5 méteres körzetében nem lehet dohányozni...de ha van is, senki nem tartja be.+sokan cigiznek+sokan eleve bejárnak suliba.)

- a sulirendszer itt azt hiszem teljesen más mint nálunk,nem kell felregisztrálni tárgyakra. (*nem kell félni, hogy betelik egy-egy óra)
csupán egy online studyplan-t kell összeállítani, és ha ez megvan ( csupán pár kattintás, nem bonyolult, de ha a lakótársam nem mutatja meg, hogy kell, akkor magamtól rá nem jövök az biztos) akkor utána láthatod a vizsgaidőpontokat. szintén május végétől, viszont akár még júliusban, vagy szeptemberben is vizsgázhatsz, ha úgy tartja úri kedved, nem minősül pótvizsgának vagy ilyesminek..rendes vizsga,  kész.
az egyes vizsgákhoz külön kivan írva a jelentkezési időszak. pl ha van egy vizsga május 25-én, akkor pl május 18-23ig regisztrálhatsz csak. itt sincsenek korlátozott számú helyek, mivel eleve nem is tudják, hányan "vették fel" eleve a tárgyat, így ez kicsit nehezebben lekövethető nekik is szerintem, viszont abszolút laza rendszer..

Az iskolai wifi jó.a külkereshez hasonlítva..ahol már annak is örülök, ha  amobilnetet be lehet fogni.. itt még az utcán a suli közelében is megy a wifi...és mivel a suli épületei szertevannak szórva a városban.ezért egész gyakran belehet fogni a a netet.

naigen, ez a másik dolog. ami kicsit más mint pesten. pesten ugyebár van a sokféle egyetem sokféle kara, stb.
itt van EGY /A bolognai egyetem és pont. és ezalá tartozik mindenki.

 -(*mindez pozitív abból a szempontból, hogy pl mindenki ugyanazt a netes rendszert használja..így pl a lakótársam simán megtudta nekem mutatni a dolgokat anélkül, hogy ő is economiát tanulna)

 -csak a város különböző pontjaira szórva. de pl a via Zamboniban..majdnem minden 3.épület a sulihoz tartozik szegről végről. ( könyvtár, tanulószoba, számítógépterem, ilyen facultá, olyan facoltá, stb.)

ami nem annyira jó, hogy itt nincsen minden karnak külön erasmusosokat irányító diákszervezete..
hanem van 3, általánosan a város összes ( mint megtudtam kb.2000) erasmusosára specializálódott szervezet: az ESN, az ESEG és az ELBO.
részben ezért is ( pl az economia facoltá összetartásának hiánya miatt) nem is ismerek nagyon olyanokat akik szintén közgazdaságtant tanulnak mint én.és erasmusosok.
* a másik ok valószínűleg az, hogy az erasmusosok inkább angolul tanulnak, az én óráim meg olaszul vannak.

mégmindig a suli.: az itteni diákok, mint már több ízben is említettem szorgalmasak és nagyon készülnek a vizsgáikra, sokan már most elkezdtek tanulni.. én még csak ma fogom beszerezni a könyveim..de nem érzem magam elkésve, holott néhányan ezt a tényt meglepődve konstatáltál..hogy még csak most??!!

Az osztályozás egyébként nem 1től 5 ig, hanem 18-30ig van.. 18 alat megbuktál.

Az órák 3 órásak. és bár az oktatás csak február közepén kezdődött és kb május közepéig tart..behozzák a "lemaradást"  a heti 2x. 3 órával.

 

2.további megfigyelésem, hogy itt nincs annyi embernek iphoneja mint pl pesten. itt inkább mindenki samsunggal nyomul. annak ellenére is, hogy ha jól tudom..Bolognában található az ország legnagyobb applestoreja..ami inkább egy kiállítóteremhez hasonlít.

3.az olaszok nem udvariasak..mármint abban az értelemben, hogy pl mennek egész járdaszélességben..jössz velük szemben. és nem állnak félre.egyáltalán semennyire nem húzódnak le..kerülgesd ki őket..elég bosszantó.+bevágnak eléd. jössz, mész. és egyszercsak a semmiből otteremnek és átsurrannak előtted pont annyira hogy még neked is menjenek. mivan velük..?!és ez megy mindennap.

4. tévhit.: az olasz  nők nagytáskával járnak kelnek..hát a saját táskámnál nagyobbat még eddig nem nagyon láttam senkinél..pedig az enyém nem olyan nagy..csak 4 téglás.
inkább jellemző, hogy hátizsákkal mozognak az emberek...még buliba is.

5.valós: az olaszok nagyon rajtavannak a motor témán.nembaj hogy 0°c van., vagy esik vagy akármi.rárakják a gyereket, a kiskutyát, kismacskát. nemprobléma..

6.már beszéltem egyszer nektek a risvoltini-ről..tudjátok amikor visszahajtják a nadrágot..( ennek egyébként már láttam azt a verzióját is, amikor tudjátok azzal az erős széles postásgumival felgumizzák a nadrágjukat.. gyönyörű..)
Na a lényeg, hogy természetesen nem mindenkinek jön be ez a divatozás ( 4éves gyerektől 60éves bácskikáig egész széles réteg hordja így pedig a nadrágját)
épp ezért készítettek egy videót..illetve többet is.. nézzétek meg, nagyon viccesek


https://www.youtube.com/watch?v=fJQ4mGyIcns

https://www.youtube.com/watch?v=XbU47oXCByw


*valamelyik nap egyébként véletlenül bokazoknit vettem fel a bakancsomhoz..nem lógott ki a lábam..csak épp egy picit. hát majd szétfagytam..én nem tudom hogy lehet kibírni 5 fokban lábszárig visszahajtott nadrágban.

további észrevétel..
hogylehet tejfölnélkül és 2eurós kindermaxiking mellett élni!?!?!

+ a hét beruházása: vettem egy kistükröt..kicsit már bosszantott hogy zsebtükörben kell sminkelnem magam...


egyébként szombaton volt egy hónapja, hogy kijöttem.és tegnap egy hónapja, hogy beköltöztem.ennyi idő elteltével azt kell mondjam. egyre jobban érzem magam, szerencsére beteg még egyszer sem voltam. még csak megsem fáztam. (nemtudom ez hogyan lehet)
valószínűleg, mert viszonylag sokat alszom meg pihenek. meg normális kajákat eszek..ja azt mondtam már hogy a pizzás lány már tudja a nevem?

mindezek ellenére elég fáradt vagyok mindig..tavaszi fáradtság..van ilyen nem?
+gondolom a sok újdonság eléggé lehúz még egyelőre. de a sok fény meg a napsütés jóttesz.

talán ezt még nem is mondtam, hogy megkapott mindenkit a nap firenzében.,+ a hasadra süt effekt totálisan megvalósul a szobám és az én esetemben..minden reggel 7-8 körül telibekap a nap...de rájöttem hogy van redőnyöm..ez még hasznos lesz nyáron úgy érzem..