WednesdayThursdayFriday: -WTF

Nasziaasztook!


Ismét itt vagyok,

nos megérkezett az összes lakótársam,szerda estére, úgyhogy teljes a létszám + eggyel több, mivel az egyik lakótársam húgának a barátja már kb a 3.napját tölti nálunk.
Közös vacsi..hát a lakótársam a Matthias AAAANNYIRA jól főz!!
3 fogásos vacsi.
1. polpetti..hm ezt kis húsgombócnak mondanám, paradicsomos-hagymás szósszal meg még kitudja mivolt benne, de nagyon finom volt.

2.olyasmi mint a rántott hagymakarikák, de azért kicsit más.
*tévhit: az olaszok nem használnak ketchupot..de! használnak. ezt a hagymakarikaféleséget pl ketchuppal ettük.

3. a legjobb!!: tepsibe..rétegenként: paradicsomszósz, liszt-tojás-lisztes féligsütött padlizsánszeletek.réteg mozzarella kockáravágva, aprókockákra vágott főttojás, paradicsomszósz, ismét padlizsán és így tovább és a tetejére mozzarella és parmezán. kisütve. hmmm mennyei.

utána kimentünk. ( a go out -ra meg az uscire-re még mindig nem találtam megfelelő kifejezést a magyarban)
először elmentünk egy sör-helyre..de ez nem egy hagyományos söröző. hanem itt olyan speciális sörök vannak, amiket még soha életemben nem láttam.! az árlap is olyan hogy a polcok televannnak különböző sörösüvegekkel. és mindegyikre van ragasztva egy pici árcédula.
van sörkóstoló, 4 félét kóstolhatsz ha jól emlékszem 4 vagy 5 euróért. borospohárba!! kimérnek kb féldeci sört..mindegyik különlegesség...még kár hogy nem szeretem a sört..úgyhogy bort ittunk a másik lakótársammal, Annával.nos.2deci bor..5-6euró. totál megéri.

ezen a helyen az egyik belső terembe mire beértünk már nagyban ment az éneklés.egy nagy társaság énekelgetett. majd alig egy 15 perce ülünk ott, a tulaj vagy csapos vagy nemtudom ki, megjelent hogy 1 óra, zárunk. és tényleg kiraktak mindenkit az utcára, 5perc múlva már a rolót is lehúzták és kész.

A berendezés odabenn egyébként a sörösüvegeken kívül nagyon különleges gitárokból állt, olyanokból, amik duplahúrosak..azt hiszem ezt nem sikerült szakszerűen kifejeznem.deérdekes volt mindenesetre.

ezután átmentünk egy másik helyre, de oda már csak úgy beszélgetni, meg iszogatni..semmi extra. ők fél 4kor zártak..hazajöttünk (útközben elhagytuk az egyik lakótársunkat..) majd itthon még ettünk kb fél7volt mire lefeküdtem aludni.

szintén ehhez az estéhez tartozik még, hogy ott volt a lakótársaim egyik barátja, akii délolasz. és ő tanítgatta nekem hogyan is működnek a dolgok olaszországban. így például. a káromkodást...
az olaszok káromkodnak. ha jókedvük van, ha bosszankodnak, ha szomorúak, ha telefonálnak, ha részegek, ha nem...meg csakúgyis
ezt ez a srác úgy magyarázta, hogy ez az olasz nyelv velejárója. kötelező használni, mint valami töltelék vagy kötőszó.a nyomatékosítás érdekében..
továbbá taglalta, hogy az olasz nyelv milyen cifra káromkodásgyűjteménnyel büszkélkedhet. hasonlítva más nyelvekhez.

csütörtökön ismét nyelvi kurzus..majd este befizettük a római kirándulást: márc13-15 róma.
ezután elmentünk egy helyre aperitivora. a lányokkal. (argentín, brazil, olasz és egy ausztrál lány)
az ausztrál lány aaannyira jól beszélt olaszul. hogy kb jobban mint egy olasz.
a többiek ezután még mentek bulizni..én hazajöttem, kb 2kor már ágyban voltam.

Ma befejeztem a harrypotter7 utolsó részét..még sosem láttam..mióta kijött nem néztem meg. de mostmár végre tudom mi a vége..
délután találkoztam az olasz és az argentin barátnőmmel, megnéztük a helyi piacot, (ezt inkább ruha-cipő-egyébpiacnak mondanám) ami televolt indiai árusokkal.
vettem egy telefontokot, nagyjából ennyi.+ elterveztük a holnapi napot..holnap ugyanis bevesszük Parmát és Modenát!!!

deelőtte ma még megyünk ki a lakótársaimmal.

*egyéb:

-eddig a budapesti tapasztalataim alapján azt hittem, hogy a franciák dohányoznak sokat...de  nem az olaszok!!
Kb mindenki dohányzik.vagy aki nem, az maklázik..ez az a kis cucc amit beraksz a felső ajkad alá. megszagoltam....eszméletlenbüdös...

 


na egyelőre ennyi..puszi :)
kívánjatok jóidőt holnapra!! :)