párizs./3

és végül elérkezett az utolsó (fél) napom párizsban.

reggel szépen összepakoltam és ezúttal bőrönddel távoztam, hiszen a vendéglátómnak hazakellett utaznia dél-franciaországba-
úgyhogy nekivágtam a részletes utasítást követve életemben először a párizsi metrónak.méghozzá átszállással. Metrójegy: 1,80 euró, és ugyanúgy mint pesten, ha átszállsz sem kell új jegyet venni.

viszonylag jól kivan minden táblázva, a metrón pedig villogó fénnyel jelzik az éppen következő állomást, amit pedig már elhagytunk folyamatosan világít. párizsban ha jól emlékszem 14 metróvonal van.
ezt a metrót (mert a másik másmilyen) kilinccsel kellett kinyitni., a másiknál pedig már eleve a peronon önműködő ajtók voltak. pont ott ahol a metró ajtaja nyílik.
és a metró és  aperon között tényleg elég nagy a rés. simán befér egy vékonyabb ember vékonyabb lába..
egy dolgot viszont nem értettem. miért választ valaki éppen egy metrókocsit utcaéneklése helyszínéül? kb semmit nem lehet hallani a nagy zajban.

20150509_110509.jpg

20150509_110837.jpg



ja igen, a lényeget kifelejtettem..miért is metrózgatok és hova megyek.?

vavin megálló (*abszolút máshogy ejtik ki) montparnasse-torony.
a város bretagneiak által lakott része..azt mondják.legalábbis évekkel ezelőtt ide telepedtek be.
ugyanúgy pl, mint a párizsi szálláshelyem környékére az ázsiaiak.. és nem viccelek a rue de temple annak a felében minden üzlet ékszer-gyöngy vagy valami hasonló.és mindegyik kínai. azt mondják az utóbbi 10évben telepedtek le itt nagyobb számban.

visszatérve, mit keresek itt..?
az egyik ismerősömmel találkoztam, aki szintén még pesten volt erasmusos pont egy évvel ezelőtt. elmentünk egy palacsinta (pardon: crépes) helyre..azt hiszem itt a palacsinta kifejezésért börtön jár.
ez az utca meg csak ilyen helyekkel volt tele.crépes crépes crépes mindenütt. egész jól megy ebben a városban a csoportosítás úgy látom. fodrász utca, gyöngy utca, crépes utca .

 

gombás-sajtos-sonkás crépes vagyis a klasszikus..az édesre már nem jutott elég kapacitásom.majd legközelebb.+valamiféle házi almacider..de elég fura íze volt.

*az alsó képen a bretagne-i jelkép..ami szerintem egy karácsonyfához hasonlít csillagokkal.)

dscn7591.jpg

20150509_131158.jpg

mindezek után még találkoztam egy másik barátommal és együtt elmetróztunk utoljára az eiffel-toronyhoz..ekkora ugyebár már szombat van. mégtöbb turista mint eddig.és jó meleg.hálaisten.

20150509_152211.jpg

20150509_152924.jpg

dscn7599.jpg

dscn7600.jpg

dscn7602.jpg

dscn7611.jpg

dscn7596.jpg

20150509_153701.jpg

igazából nem csináltunk semmit. kifeküdtünk a fűbe ésélveztük a kilátást meg  anapsütést.+ nutellás crépes ^^

+menyasszony és koszorúslány fotózás.a koszorúslányok ruhája nagyon tetszett és nagyon jó ötletet adott...:)
++illetve a classy-fancy piknik az eiffel-toronynál. tipikusan mint a filmekben pirosfehér kockás terítő klasszikus piknik kosár. és pezsgő (pezsgőspohárból) málnával.

mindezek után belefutottunk egy pár tüntetésbe. pl románia ausztria ellen hogy ne vágja ki a fáit. már csak az a kérdésem. miért franciaországban. és miért 10 ember tüntet.

majd olyan 5körül kimentem a transzferbuszhoz. ami vicces, hogy amiensből a vonatjegyem ugyanannyiba került párizsba, mint párizsból a reptérre..ami mint már bemutattam épp félúton van.

20150509_173015.jpg

20150509_173753.jpg



mivel a javasolt időpont a bolognai géphet 6kor volt, ám én mégis az 5össel mentem ki..biztos ami biztos alapon. a többiek egy másik géphez mentek.. ami azt jelentette, hogy másik terminálnál szálltak le. én viszont. kisbuta lévén azt hittem hogy ok. végállomás. leszálltam. kivan írva a bolognai gép mondom szuper, egyenesben vagyunk. várok. kiírják check-in. nemtörténik semmi. oké várok már vagy félórája. kivannak írva a becsekkolós pultok. de nincs ott senki  mondom mivan ezek a franciák, hogy nem akarnak dolgozni, vagy még az olaszokon is túl akarnak tenni a késésben..? várok várok már valami mást írnak ki, nem is a check int..de nem látok senki mást türelmetlenkedni a bolognai gép iránt...hova tűnt el egy gépnyi ember...?

 

namondom mostmár csak megkérdezem az egyik securityst hogy mi a helyzet...:másik terminál..uhh mondom ok. még szerencse hogy 3 perc séta a kettő egymástól..igen, mint mondtam beauvais nem túl nagy.
gyorsan leisment a checkin.itt mégcsak nem is kötekedtek velem. megtaláltam a gépemhez vezető kaput is. kész már csak várni kell...nade ennyit??!!!

 20150509_214725.jpg

épphogy 15perccel voltunk az indulás előtt..de gép odakinn még mindig nem állt. minden személyzet sürög forog fel-alá. majd végül 20-25 perccel az indulási idő után sikerült elindulnunk. az út visszafele sima volt.nagyjából időben is érkeztünk. transzferbusz. és kész.

egyéb dolgok párizsról.

mindekinek kb max a 3.kérdése az árak.:

azt mondják párizs drága. én azt mondom..mihez képest.? olaszországhoz képest nem különösebben nagy az eltérés. a bkvjegy itt 1.5 ott 1.8
a szendvics itt négy körül van, ott is,.ami talán eltérés. vagyis biztos az az albérlet árak és az alkohol. habár odakinn egyiket sem próbáltam. csak hallottam eztazt.

amikor még amiensben voltam az egyik barátom mesélte hogy az egyik kisvárosban ahol járt gépfegyveres katonák mászkálnak fel alá. ijesztően is hangzik..deazt hittem ez csak ottvan. hát nem. párizsban a forgalmasabb helyeken fel-alá mászkálnak a gépfegyveresek.

hoztam még nektek pár képet.

mindenféléről

pl
-egy jelmezbolt kínálata,
-a louvrenál láttam ezt a jelenetet...nemtudom micélt szolgált a bringára kötött wcpapírguriga..amit leis videóztak. de biztos én nem vagyok eléggé felvilágosult.
-a piroson átsurranó rendőrök, akik egyes helyeken nemtudom milyen alapon vagy 10rendőrbusszal állomásoztak.

- a katonák akikről meséltem

dscn7228.jpg

dscn6863.jpg

dscn6786.jpg

dscn7421.jpg

dscn7325.jpg

 

egyébként már a második napomtól kezdve engem kérdeztek a turisták merre kell menniük..? teljesen beolvadtam. így pl segítettem egy spanyol párnak és egy dél-koreai biomérnök phd-nak, aki még a névjegykártyáját is odaadta. just in case.

és így a legvégére még 3 "Édes" kép ;)

20150507_203410.jpg

20150509_093021.jpg

1431001517504.jpg

 

nagyon örülök, hogy elmentem párizsba, nagy élmény volt!!! :)

 

puszi :)