Cinque terre.

Szóval.

Június 11-én csütörtökön elindultunk reggel 7körül ezúttal félbusszal a Cinquesterre-Genova-Nizza-Montecarlo-Portofino kirándulásra. A félbuszból mindössze egy embert ismertem, mivel az összes többi barátom a másik erasmus szervezet Puglia kirándulásán vett részt..engem ezúttal jobban motivált a francia riviéra..

Mindenesetre ez a félbusz nem volt olyan rossz, így Timmel ( Canterburyből; az egyetlen ember, akit ismertem) be is foglaltuk a hátsó sort. és bár ő elég magas mégis kényelmesen kinyújthattuk a lábunkat szunyókáláshoz.

Hamar összebarátkoztunk 3 brit lánykával. Barátságosak..ám közel a felét nem is értettem mit mondtak. tim azt mondja, hogy ők másik részről vannak ezért kissé más a kiejtésük...KISSÉ?!
mindenesetre megtanultam hogy walesiül a mikrohullámú: poptyping..nemvicc...tényleg így mondják.

+ugyebár mint mindig..az utasok fele spanyol..mostis. összeis barátkoztam 3 spanyollal. Ők Riminiben erasmusosok..turizmust tanulnak. Egyikük Barcelonából, a másik kettő..akikkel egyébként azóta is nagyon jóban vagyok és sokszor találkozunk Sevillából, tehát andalúzok.

Nos az első állomás, mint azt a címből is láthatjátok Cinque terre. Valószínűleg már mindenki látta az interneten keringő csodafotókat a hegyoldalban lévő színes házakról..igen, ez ittvan.
Cinque terre tengerparti sávon fekvő sziklás terep, úgy mondják öt kisebb öböl illetve település tartozik hozzá. Mi Manarolába érkeztünk meg. Rövid kis séta és a kilátó pont felkeresése után (hozzátenném ez is eléggé fárasztó volt..mert tűzőnap, délkörül, és nagyon melegvolt) hajóval indultunk át egy másik településre Riomaggiore-ba.

Itt kaptunk kb. 4 óra szabadidőt...mivel volt lehetőség a strandolásra..elindultunk valami átöltözési lehetőség után nézni..+fagyizni

dscn7634.jpg

dscn7707.jpg

dscn7622.jpg

dscn7623.jpg

dscn7629.jpg

dscn7630.jpg

dscn7631.jpg

dscn7632.jpg

dscn7635.jpg

dscn7640.jpg

dscn7638.jpg

dscn7643.jpg

 

valakinek bármi ötlete, hogy ez milehet? valami féle "egyensúly-dolog"

dscn7650.jpg

dscn7648.jpg

dscn7646.jpg

dscn7667.jpg

dscn7664.jpg

20150611_114132.jpg

20150611_114013.jpg

dscn7656.jpg

dscn7652.jpg

dscn7655.jpg

 

itt ilyen gyűröttek a sziklák.

dscn7653.jpg

dscn7651.jpg

dscn7668.jpg

dscn7690.jpg

dscn7681.jpg

dscn7677.jpg

dscn7675.jpg

dscn7672.jpg

dscn7706.jpg

dscn7705.jpg

dscn7701.jpg

 

láttatok már ennél "modernebb" jézust a kereszten?

dscn7699.jpg

dscn7698.jpg

dscn7693.jpg

dscn7691.jpg

dscn7671.jpg

dscn77291.jpg

dscn7748.jpg

 

ezt figyeljétek..látjátok ott fenne  adomboldalon azokat a figurákat..? világítósak..szerintem nagyon ijesztő..

dscn7708.jpg

dscn7710.jpg

dscn7712.jpg

dscn7715.jpg

dscn7717.jpg

dscn7719.jpg

 

ez már itt Riomaggiore

dscn7720.jpg

dscn7721.jpg

dscn7724.jpg

dscn7726.jpg

dscn7732.jpg

dscn7742.jpg

dscn7744.jpg

dscn7745.jpg

20150611_183355.jpg

.majd strandolás végre!!! :)

11647219_995852937100872_1136322268_n.jpg

jaigen azt még elfelejtettem mondani, hogy összebarátkoztunk egy francia fiúval is. így táboroztunk le a parton 6-an a 3 brit lány, a francia és a brit srác meg én.
a víz..mondjuk úgy, hogy kellemesen hűvös, de gyorsan megszokod és utána nagyon jó..viszont ugyebár sziklás köves..és ami szerintem legalábbis veszélyes.hogy a vízben tökre váratlan helyeken vannak nagy sziklák amiket ha úszkálsz nemlátsz...sajnos egy ilyenbe sikerült belefutnom...és miközben úszkáltam jól belerúgtam és szépen felhasítottam a  lábujjam..szépen ömlött is belőle a vér..mindez pedig nem túl kellemes egy mászkálásos kirádnulás első napján..de túléltem..ennél nagyobb bajom sose legyen.. lényeg a lényeg..napozás, strandolás. picit megis pirultam.. de nem veszélyes.

mindezek után hajóval vissza, végeláthatatlannak tűnő séta abuszhoz. és irány Genova, ahol a szállásunk volt.!

 



 Egy szobába kerültem a 3 brit lánnyal és Timmel. A szállás és a szoba is kitűnő, kifogástalan talán Britannia volt a neve, vagy valami hasonló. Egész központi, tiszta és jól felszerelt.

20150611_211644.jpg

 

Este már egész késő volt és mindenki fáradt..amikor végül úgy döntöttünk teszünk egy kisebb kört genovában..csakúgy felmérni a terepet. Ezúttal már a spanyolokkal kiegészülve..kb összesen 10en..és még jó, hogy ilyen sokan mentünk..mert komolyan mondom még ha 3-4en vagyunk is féltem volna.
Genova tele van apró sikátoros utcákkal fura és ijesztő emberekkel. (Kicsit olyan érzésed van mint amikor az amerikai filmekben a latin-amerikai sikátroros szegénynegyedeket mutatják) Az utcasarkon tényleg ottállnak a csajok minden leplezés nélkül és nemcsak állnak, hanem amit meglátnak egy egyedülsétáló férfit odamennek hozzá és követik..tudjátok mint a szemüveg és selfiestickárusok.....ésigen..Genovoa az egyik legfontosabb kikötőváros olaszországban..ami egyúttal azt is jelenti, hogy ez itt már egy TELJESEN MÁS VILÁG..olyasmi, ami nálunk (mivel nincs tengeri kikötőnk) még nincsen..

nemtudom hogyan összegezzem ezt az érzést ami azon az estén végig bennem volt...de valahogy nem éreztem többé hogy európában vagyok..nemvolt meg az a szokásos biztonságérzet, annak ellenére sem hogy a csoportunk fele fiú volt. és mindezt bármiféle kiközösítő vagy rasszista gondolkodásmód, vagy politikai elköteleződés nélkül.(hozzátenném a FALlal továbbra sem értek egyet..szerintem túl radikális)
Mindenesetre Genova és egyébként nemcsak éjjel...de teljesen más világ.

 

másnap: Nizza-Montecarlo