hétfőkedd.

Üdv! :)


Elkezdődött a második hét a suliban..
de valljuk be: ez a reggel8 NAGYON korán van..lehetetlen. Nadeazért mondom elnézek..ismét controllo di gestioni.. még mindig nem igazán értem miről is van szó..tulajdonképpen egész órán grafikonokat rajzolgatunk meg egyenleteket írogatunk.
és bár elég unalmasnak tűnik..a tanár aaannyira lelkesen magyaráz, hogy még majdnem el is hittem hogy mindez nagyon izgalmas..majdnem. deazért végül nem..
lényeg a lényeg..csoportmunka feladat, másnapra.
mint már talán említettem egy spanyol fiúval és egyspanyol lánnyal vagyok egy csoportban akik egyébként mindketten ittlaknak 5 percre tőlem.
mindketten nagyon aranyosak és barátságosak. ezt a csoportmunkatémát kicsit később leírom, de haladjunk most csak időrendben..

Nyelvi kurzus. végülis azt hiszem nem hoztam rossz döntést, hogy ebben a csoportban maradtam, habár lett volna lehetőségem átmenni eggyel erősebbe, de itt mégjobban beletanulok a nyelvtani dolgokba, ami végeredményben hasznos szerintem.

végül: economia internazionale.
Egy ilyen órától azt várná az ember, hogy valami..hm kézzel fogható tudást kap., ehelyett szintén képletek gazdasági elméletek és milenne, ha feltevések..amik nem túl életszerűek.. pl egy db alma legyártása 3 óra..

namindegy. szintén ott órán csoportban kellett feladatot megoldani. a német lánnyal és fiúval voltam egy csoportban. ők már szeptember óta itt vannak ha jól emlékszem Kölnből származnak.

Ezután elmentem, találkoztam a spanyolokkal, csoportmunka.2 pár oldalnyi szakmai angol szakmaiszöveg feldolgozása, prezikészítés ja +számolgatás..mindegy, a lényeg hogy jó nehézvolt. már ott szenvedünk egy ideje, majd jött az ötlet hogy menjünk át a másik spanyol csoporthoz, szenvedjünk együtt.
végül ("és köszi külker hogy megtanítottál a túlélésre") jött az ötlet, hogy nézzük meg mit kínál a google. még szép hogy fennvan a megoldás a neten!
Nagyjából itt végeztünk is..találkoztam a barátnőmmel, befizettük a főzőkurzust.
Hát kéremszépen ez egy nagyon izgi dolog lesz!!
igaz, már csak az áprilisi kurzusra volt hely, de ha egyezik a program a márciusival, akkor tortellini, gnocchi, crescentine, ravioli és biscotti lesz a "menü".

A vacsi ismét a szokásos articsókáspizza, a szokásos helyen. a pizzáslány már felismer, lassan talán a nevemet is megtanulja.

Végül, a nap megkoronázásaként elmentünk bulizni a barátaimmal! :) jó buli volt, fél5re értem haza, ami szokatlan, hogy itt bár hivatalosan nem lehet dohányozni a bulihelyeken..mint Magyarországon, mégis van egy külön szoba dohányosoknak, ami nincsen sehogysem elkerítve..szóval végeredményben ugyanolyan cigiszagúan mész haza mintha lehetne benn ténylegesen dohányozni.
Szintén ami még fura volt nekem, hogy itt nem olyan hangos a zene mint a jól ismert pesti szórakozóhelyeken..sőt itt inkább halknak mondanám.

Tegnap csak 11re mentem suliba, ugyanúgy controllo di gestioni + nyelvi kurzus.


A tegnapi nyelvi kurzus viszont nagyon érdekes volt.
Az óra vége felé mindenkinek ki kellett találnia a saját nyelvén egy olyan kifejezést amiben benne van valamelyik testrész és azt elmondani, felírni illetve elmagyarázni hogy mit jelent..nekem hirtelenjében a megüti a bokáját jutott eszembe..láthatóan mindenkinek nagyon furcsán hangzott a magyar nyelv. ugyanakkor mint már talán említettem nagyon színes társaság gyűlt össze a nyelvi kurzusunkon. így török, koreai, spanyol, algériai, ír, holland, lengyel, kínai és amerikai is.
A török írás nagyon tetszett, szerintem nagyon szép, ugyanakkor tök érdekes volt megfigyelni a különböző...tényleg "worldwide" kultúrák gondolkodásmódját.
Belegondoltatok hogy ITT milyen érdekes lehet olasznyelvtanárnak lenni, ahol tényleg a fél világ megfordul..?
A kifejezések közül azt hiszem a "Acqua in bocca" tetszett a legjobban ami fordításban víz a szájban értelmezésben/szabadfordításban pedig "tartsd titokban, maradj csendben"- t jelent.
Mégegy érdekesség a tengapi olaszórával kapcsolatban.. az udvariassági szinteket tanultuk.felszólító feltételes, stb mód...nos.. a vége az lett, hogy a tanár már ránkszólt, hogy miért vagyunk ennyire udvariasak?! az olasz nem ilyen az olasz közvetlen, nem udvariaskodik ennyit..szintén egy kultúrabeli különbség.

Este találkoztam a már említett magyar lánnyal: Rebekával és a magyar fiúval: Benivel.
Beültünk a Café Zamboniba aperitivora.

*aperitivo: nagyon elterjedt és népszerű dolog itt. a lényege, hogy beülsz egy helyre egy italt rendelsz (persze helyfüggő, hogy milyen ital van benne, de ahol mi voltunk ott minden, még a koktélok is) na igen, és csak az italt fizeted ki viszont benne van a büféasztalos kaja. ami szintén hely szerint elég változó.de itt finom volt minden. az aperitivo árai persze aszerint hogy mennyire központi vagy felkapott a hely kb. 2-kb. 10 euróig mozog.
Hű most nem vagyok 100% hogy ezt sikerült értelmesen elmagyarázni, de a lényeg, hogy ez egy jó dolog.

Visszatérve Rebekára és Benire! Mindketten nagyon aranyosak és barátságosak, nagyon sokáig ott ültünk és beszélgettük. Töksok jó tippet kaptam tőlük, biztos vagyok benne hogy még megismételjük a tegnapi összeülést! :)
+ nagyon fura volt már most az, hogy magyarul beszélgetek órákon át..
Rebeka egyébként Glasgowban tanul és erasmusos itt, Beni pedig eleve itt kezdte a sulit.

Még két dologról szeretnék nektek beszámolni a mai napon.

Az egyik.
Nos a facebbokon meghirdetett erasmusos versenyen nem nyertem, de ITT szeretném megragadni az alkalmat és megköszönni mindenkinek aki szavazott rám! Örülök, hogy ennyien támogattok és szurkoltok nekem otthonról, tényleg tökjóérzés!! :)
Viszont még nincs veszve semmi. ugyanis kaptam egy emailt, aminek egy részletét szeretném bemásolni ide.

"Nagyon köszönjük, hogy jelentkeztél az Erasmus+ kiküldött tudósítót keresünk című facebook felhívásunkra! Gratulálunk a színvonalas bemutatkozáshoz és a like-okhoz, amelyet a poszt elért! Igen nehéz volt döntenünk a sok jelentkező közül… A nyertesek kiválasztásánál több szempontot is érvényesítettünk. (Elárulom, hogy többek között a közönségdíjas olasz helyszín miatt esett ki a Te bemutatkozásod nagy-nagy sajnálatunkra.)" ... "a kiválasztott tudósítók bejelentkezési között egyszer-egyszer a nem nyertes jelentkezők hírei, kalandjai közül is válogatnánk. ".. Szóval lényeg a lényeg, ezután ezen az oldalon is elértek majd: http://tka.hu/celcsoportok/15/hallgatoknak :) :)

a másik dolog.: Beszélgettem az egyik olasz ismerősömmel. Ő helyi, Bolognai..egyébként hozzátenném ő az egyik a kevés TÉNYLEG bolognai közül akit ismerek.

beszélgettünk mindenről. és végre feltettem a kérdéseimet..amik korábban megleptek..pl miért van az olasz fiatalok 90+ százalékának piercingje és az 50+ százalékának rasztahaja.miért hajtja fel a nadrágját bokáig az olasz fiatalok szintén 90+százaléka.
Nos az első 2 kérdésemre. a válasz nem volt meglepő. lázadnak. hm oké. 
A harmadik kérdésemre inkább már vicces választ kaptam őket úgy hívják: risvoltini,, fordításban valami olyasmi hogy visszahajtottak.
Rájuk mondják azt, hogy hai l'acqua in casa? vagyis olyasmi szabadfordításban hogy bokáig ér a víz otthon...? najó ehhez szerintem nem kell hozzáfűznöm semmit.. :D

és végül a szokásos egyéb észrevétel:

-ittis vannak kukás(pardon:láthatósági) mellényben álldogáló gyűjtögetők..ami viszont ITT pozitívum,.. hogy a magamfajta diákokat nem szólítgatják le mint pesten..

-azért ezek az olaszok nagyon okos emberek: a belváros 80+%a bejárható úgy, hogy nem ázol meg.. a titok az árkádok. nagyon király dolog..tényleg!! főleg hogy már 2 napja esik az eső... ('nem erről volt szó....")

- az olasz diákok nagyon nagy lelkesedéssel járnak suliba..már a második héten vagyunk és még mindig fullon jár a  terem. még a reggel 8as óra is.
Bejárnak kérdeznek, érdeklődnek, közbevetnek, nagyon aktívak és komolyan veszik a tanulást..nem alszanak, beszélgetnek vagy telefonoznak órán mint Magyarországon..nagyon meglepő.tényleg.

Most hirtelen ennyi jutott eszembe..gratis egy kép a kilátásról a konyhánkból.
+ez nagy nap lesz a lakásunk számára, mert mióta itt vagyok először leszünk fullhouseon. úgy, hogy minden lakótársam itthonvan!!! :)
ja, plusz tegnap vettünk egy kanapét. :D

puszi

dscn4529.jpg